sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Neuvolaa ja uusia tuulia! (taas)..

Meillä oli neuvola 12 päivä torstaina ja mua jännitti hirveesti mennä sinne ekaa kertaa kuunteleen sydänäänet ja tapaamaan neuvolaterkkaa. Mä olinkin ensin ihan hukassa.. Poukkoilin yläkerrassa ympäriinsä kunnes mut tultiin hakemaan alakertaan missä mut otettiin vastaan, olin noloista noloin. Tosi hienoa myös et mukana oli opiskelija ammattikorkeesta, MIES, ja siinä mä kerroin oireistani avoimesti ja painonkin se näki.. ( tosin 1,5kg oli tippunu viimekäynnistä ) sekä mun tiikerimahan se katsasti kanssa sydänääniä kuunneltaessa. Awkward. (Awkwardista puheen ollen uusi kausi alkaa tänään 19.30 mtvltä! JEEE)

Ostin toissapäivänä kotidopplerin. Huono idea, koska en saanu kun yhdet sydänäänet kuuluviin ja sit menikin jo hermo ja doppleri lähti hyllylle. Kokoajan se kummittelee kuuntelemaan ääniä mut en jaksa stressata turhasta sen takia. Sitäpaitsi istukat oli viimeks vielä kohdun etuseinämässä mikä vaimentaa liikkeitä ja äänien kuuluvuutta niin paljon että jotkut tuntee sen takia liikkeet vasta +20 viikoilla.. Mä oon luultavasti sillon tällön tuntenu sivuilla jotain vipinää!
Helpottaa varmaan siinä vaiheessa viimeistään kun alkaa kunnolla tuntemaan kummankin iskut.

Me myöskin saatiin asunto Laukaasta! Ei ihan keskustasta mutta sopivan matkan päästä kuitenkin. Luhtitalon alakerros, omalla takapihalla tietenkin ja sauna! Siinä oli 75 tai 77 neliöö, en todellakaan muista kumpi. Mut ei kaukaa liippaa kuitenkaan :) Heti meidän takapihalla on lasten leikkipaikka, joka luultavasti tulee Kasperin vip käyttöön, koska niissä taloissa ei lapsia oikeestaan asu muita kuin Kassu. Harmi sinäänsä että leikkikaverit on sit tosi niukassa..
Eilen oltiin taas tossa pihan leikkipaikalla kun siihen tuli tän samaisen talon pikkupojat + 1 tyttö leikkimään. Kasper oli niistä nuorin mut se ei menoa hidastanut yhtään. Puol kasin aikaan piti lähtee jo sisälle rauhottumaan ja voi varmaan sanomattakin arvata minkälaisen kiljumisen saattelemana me kotiuduttiin.
Muuttopäivä on virallisesti 1.11, mutta tavaroita aletaan kantamaan jo lokakuun viimesinä päivinä.

 Ps. Saa tulla auttaa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti